windlover.reismee.nl

vertrek uit Mahammedia naar Salé(Rabat)

hallo Allemaal,

drie dagen in Mohammedia gelegen maar de havenmeester vertelde mij dat het beter was om een stukje terug te varen naar SALÉ (RABAT) zo\'n 35 mijl omdat deze haven van een vereniging is en dat het niet voor touristen is ingericht.

De havenmeester heeft kontact opgenomen met de haven in Salé om te informeren of ik de haven in Salé in kan varen omdat de hoogte van de golven voor de ingang van de haven niet hoger mag zijn dan 2 meter anders is de haven gesloten .

Gelukkig mocht ik de haven in en na 7 uur varen en met golven van 1,50 ben ik naar binnen gevaren en tot mijn genoegen is dit een geweldige haven met heel veel bewaking omdat er boten liggen die eigendom zijn van de koning van marokko.

Het is een geweldige plek met een heel gezellige haven en het plaatsje Salé is helemaal geweldig met heel veel kleine winkels en overal kleine kramen met van alles en nog wat (zie de foto\'s)

Hier zal ik nog wel een tijdje blijven ,er is genoeg te zien en aan de overkant van de rivier ligt de plaats Rabat die ik ook graag een goed wil bekijken, volgens zeggen van andere nederlanders die hier met de boot liggen is Rabat nog mooier en is er heel veel te bezichtigen.

Vandaag was er veel aktie in de haven want er komt een bijzondere boot aan namelijk een grote boot die alleen op zonnepanelen vaart en speciaal deze haven aandoet omdat de koning van Marokko deze boot graag van dichtbij wil zien.(Zie foto\'s)

Als het dus mee zit zie ik de koning van Marokko van dichtbij omdat de boot zo\'n 15 meter van mijn boot af ligt.

Verder heb ik het erg naar mijn zin omdat het weer hier goed is zo\'n 25 graden en de zon schijnt en het is erg veilig zodat je de boot niet hoeft af te sluiten als je weg gaat omdat de beveiliging alles in de gaten houd,super.

dit was het dan weer tot de volgende keer

Peter

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!