windlover.reismee.nl

vertrek uit Cascais naar Desimbra

Hallo allemaal,

Gisteren vertrokken uit Cascais,het is een prachtige dag en de wind waait naar de goede richtig dus heerlijk om om te zeilen

Het vest kan weer uit want de temperatuur is aangenaam en er staat weinig of geen golfslag, de afstand die ik moet afleggen is ongeveer 50 km on de boot loopt zo'n 4 knopen,helaas in de loop van de dag gaat de wind draaien en moet de motor er bij gezet worden.

Om half vijf aangekomen in Desimbra een echte visseshaven met veel kleurrijke boten en bootjes een lust voor het oog en direct daarnaast een kleine jachthaven met voldoende lege ligplaatsen.

Op de steiger staat al een manneke te zwaaien en wijst mij de weg naar een goede ligplaats,snel loopt het manneke naar de ligplaats om de boot aan te leggen,want behulpzaam zijn de Portugezen wel.

Na de gebruikelijke papieren rompslomp en de gebruikelijke handen en voeten gebaren kan ik,dacht ik,met de bus naar het plaatsje te gaan om bootschappen te doen ware het niet dat de havenmeester mij duidelijk maakte dat de bus vandaag niet reed omdat er op grote schaal gestaakt wordt in Portugal,misschien morgen ook niet.

Dus maar gauw de fiets gepakt en naar het plaatsje gefietst en de boodschappen gedaan in een kleine winkel,altijd leuk om duidelijk te maken wat ik nodig heb en hoe dan ook het lukt altijd om te krijgen wat ik wil.

In een klein eethuisje een lekkere maaltijd genuttigd en ze deden hun uiterste best om het mij naar de zin te maken.

Daarna in het pikke donker terug naar de boot (om half zeg gaat hier het licht uit) om mij te vermaken met een spelletje op de computer..

Vandaag lekker uitgeslapen en lekker op de bank gelegen terwijl de regen op het dek tikt,opzich een prettig geluid als je lekker warm en droog zit.

De vooruitzichten voor de komende twee dagen zijn slecht te veel wind (6 a 7 ) en regelmatig flinke

regenbuien dus afwachten maar op beter weer en ook dat de wind de goede kant op waait.

Dit was het weer tot de volgende keer

Reacties

Reacties

damira@ziggo.nl

hallo Peter.
Fijn voor je dat je een goede reis heb gehad naar Desimbra. Het is ook fijn dat er toch veel mensen zijn die nog gewopon ouderewets andere mensen willen helpen. Wat die staking betreft dat was een Europese protest actie tegen de bezuinigingen en dat werd ookmin andere landen gevoerd. De foto's die je stuurt blijven altijd iets om naar uit te kijken en ook is het leuk om tye zien dat jij jezelf ook af en toe laat fotograferen dan weten wij n.l. hoe jij er uitziet want het is nou toch wel een tijd geleden. Hou je haaks en geniet van al het mooie en goede.

groetjes,

Ran en Riet

paul

Hallo Peter. Ik sluit mij helemaal bij het bovenstaande aan
Hou je haaks en geniet.Bedankt voor je overzichtelijke
reportage/informatie.
Hartelijk gegroet. Paul

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!