windlover.reismee.nl

uiteindelijk toch vertrokken uit Porto

Eergisteren vertrokken uit Porto naar de volgende haven in Aveiro maar er was geen goede haven te vinden alleen een haventje met kleine bootjes en wat ik denk vrij ondiep eerst geprobeert om aan een andere boot aan te leggen maar na een diepte peiling kwam ik er achter dat het maar 1,50 cm diep was en aangezien het donker werd ik niet kon met zekerheid wist of dit de laagste waterstand was ben ik weer uit het haventje vertrokken en een stukje verderop het anker uitgegooid.De volgende dag het anker gelicht en weer vroeg vertrokken naar de volgende haven dat is zo'n 60 km verder in Figueira da Foz .

Het was een stralende dag met volop zon alleen de wind was pal achter en een behoorlijke zeegang met golven van 3 a 4 meter wat het sturen niet makkelijk maakte.Je word door de golven zo'n 60 graden opzij gegooit dus veel bij moeten sturen.

De haven is klein maar voorzien van alle gemakken en de prijs is niet te hoog.

Het plaatsje is gezellig met leuke buurt winkels waar je op je gemak en met veel handen en voeten gebaren uiteindelijk toch de nodige bootschappen kan bemachtigen.

Ik blijf vandaag hier liggen en zal als het weer het toelaat morgen vertrekken naar Nazare,ligt ook op zo'n 60 km afstand van hier.

dat was het weer tot de volgende keer

Peter.

Reacties

Reacties

arnolda

heee ik miste je al !!
Hahaha ja alleen jij doet booTschappen he? logisch toch? tot de volgende update !

Wilma

Hoi Peter,

Jij geniet er lekker van hè? Gaaf voor je. Doe je wel voorzichtig met die hoge golven??? Gaat vast lukken hè?

Liefs, Wilma en de rest! Xx

Ahoi, Kapitein Peter

Ook nu weer de hoge golven getrotseerd en in veilige haven beland. Goed gedaan en nu weet ik waar het woord Zeebonk vandaan komt want dat ben je nu wel.
Fijn, dat je dit ook met ons allen wil delen.

Groetjes.
Rieske

helga

Hoi Peter, mooie plaats Porto. Heb je nog een portje gedronken? Wel de vaten op de botengezien, maar jou niet op de foto, met een glaasje port. Vraag eens aan een voorbijganger, of die een foto vam jou maakt. Kappertje geweest, hahaha. Liefs Helga

De buren

Ha Peter, je gaat lekker snel. Misschien kunnen we je nog inhalen voor je oversteekt.is het daar nog een beetje lekker weer?
Henk en Mieke

ernst

te gek Peter ,zo lekker op je gemak ,veel zien en beleven ik ben een beetje (veel) jaloers op je ,maar een goede voortzetting ,het blijft spannend

Eric

"en aangezien het donker werd ik niet kon met zekerheid wist of dit de laagste waterstand was..." Heerlijke teksten Peter, lekker ons laat puzzelen maar!! Mis dit keer het terras met een drankje, dus nemen wij maar een biertje extra bij Lies, groeten van biljartclub VOP.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!