windlover.reismee.nl

weg uit Viana do Castelo

hallo allemaal,

Vanuit viana do castelo aan gekomen in Povoa da Varzim een rustige haven en geen mens te bekennen om mij een ligplaats aan te wijzen dus gewoon ergens gaan liggen waar water en stroom aanwezig is.Nog even een stevige wandeling en een hapje eten en de dag zit er weer op .

De volgende dag vroeg vertrokken wand Porto is nog een behoorlijk stuk varen,het is een prac htige dag ne een lekker windje .S'middags om 15,00 uur aangekomen en een snelle boot komt naar mij toe varen om te vragen of ik een ligplaats wil en dat ik dan acgter hem aan moet varen .

Zo gezegd zo gedaan,het is een gloed nieuwe haven en alle voorzieningen zijn wel aanwezig maar niet optimaal.

Tijd genoeg om richting centrum te gaan dus ga ik lopend daar naartoe,alleen de afstand is langer dan ik dacht en kom 2 uur later pas op de plaats waat de portboten liggen en waar het erg druk is met allerlei toeristen die overal port kunnen proeven en kopen.

De foto's staan ook op de site

Een gezellige plek dus om daar ook wat te gaan drinken,alleen geen port maar koffie met melk.

De terugweg verloopt anders dan ik dacht want als ik met de bus ga is het wat minder vermoeiend . Bij de bushalte opzoek naar de juiste bus en ja hoor no 903 en dan overstappen naar no 14 .

de bus 903 gaat geweldig maar het overstappen is een probleem want de bus no 14 komt niet na een uur wachten vraag ik aan andere mensen waar bus 14 blijft(moeilijk in het Portugees) maar zij wisten een oplossing,zij hielden een bus aan en die bracht mij naar een plaats waar ik een tunnel door moest en dan kwam ik na een half uur lopen toch bij de haven terecht.

Het is inmiddels 21.00 uur dus snel een maaltijd bereiden en dan op tijd naar bed.

de volgende dag weer oppad richting Porto maar dan met de bus die vlakbij de haven zijn beginpunt heeft,eenmaal in Porto Het hoogste punt bezocht en foto's genomen daarna op mijn gemak de wegen naar beneden gevolgd om weer bij de rivier te komen.Bij de rivier lekker op een terras gezeten (in de zon natuurlijk)Op dat moment zie ik een oude tram langs rijden die in de richting van de haven gaat maar dan aan de andere kant van de rivier.Rustig afwachten tot er weer een tram aankomt en er in gestapt.Leuk zo'n oude tram(zie foto). Om naar de overkant te komen neem ik de pont die mij weer naar de haven brengt.Een enerverende dag was het zeker .

BROER ,BEB, JOKE,ERNST,MARC,HELGA,RIET,RANDY,RIESKE,MARGRIET,PA,ARNOLDA,BUREN en ZUSJE allemaal bedankt voor de reacties die jullie hebben gegeven,het doet mij goed dat jullie mij blijven volgen . ga zo door

dat was het weer ,tot de volgende keer

Peter

Reacties

Reacties

Rieske

Ahoi, Schipper Peter,
Wel enerverende dagen.Leuk verslag van je laatste belevenissen. Ik voel het bijna zelf in mijn benen als ik jouw verslag over je voetreis in Porto lees.
Stoer hoor.
Ook je fotos zijn weer heel bijzonder.
Behouden vaart naar je volgende haven

Hartelijke groet,
Rieske

arnolda

JIj gaat nog eens conditie krijgen van al dat gewandel...
Lijkt me best spannend om te weten waar je steeds weer terecht komt... met voorzieningen, zonder voorzieningen.. telkens weer een verrassing.. en voor ons is het leuk om te lezen :)

André van Roessel

Hoi Peter
Zoals ik steeds lees gaat het allemaal naar wens.
Het was zeker een hele omschakeling van spaans naar portugees dat spreek je nu natuurlijk vloeibaar.
Je foto's zijn ook bijzonder, je wordt nog eens een beroeps fotograaf.
We blijven je volgen en je mooie foto's bekijken zodat wij enigszins mee genieten van je avontuur.
Nu maar weer op naar de volgende haven.
we wensen je een behouden vaart en goed weer.

Groetjes André en Lenie

joke

ha tuinkabouter het gaat goed zo te zien .Weet je al waar je zit NA OUD EN NIEUW als het goed is komen wij je dan opzoeken nu groetjes en een knuffel van mij doeiiiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!