windlover.reismee.nl

op weg vanuit Muros

Het is dan eindelijk zover om te vertrekken uit Muros,Het zonnetje staat te stralen en de wind komt gelukkig vanuit ZZW windkracht 3 precies goed om richting Portugal te varen.

Het is nog aardig vochtig vanwege de dauw dus eerst met een doek de banken droog maken om daarna de aardige havenmeester gedag te zeggen.

Om 12.00 uur vertrokken de zon staat te stralen op mijn bolletje en de temperatuur loopt aardig op +/- 23 graden heerlijk vertoeven op het zeewater.

Onderweg prachtig uitzicht op de zeer rotsachtige kust en af en toe moeilijk manoevreren tussen de rotsen die boven de zeespiegel uitsteken dus goed kijken op de plotter en naar de oppervlakte van de zee,komt er schuim op de zee dan kan je er vanuit gaan dat het daar erg ondiep is en ermet een wijde boog omheen moet gaan.

Om 18.00 uur aangekomen in een kleine haven met zo'n40 ligplaatsen, op het moment dat ik de haven binnen vaar zie ik een mannetje snel een een motorbootje stappen om mij te verwelkomen en mij een goede ligplaats aan te wijzen,snel stapt hij uit zijn bootje om te helpen met het aanleggen en het vastmaken van de landvasten.

EEn goed gesprek kon niet vanwege mijn zeer gebrekkige spaans maar hij maakte duidelijk dat ik naar het bruine huisje kon komen om mij te melden met paspoort en het eigendomsbewijs van de boot.

Natuurlijk weer de nodige sleutels douches, internet ,elextra,water en niet te vergeten een leuk restaurant om weer eens lekker uit eten te gaan.

Morgen vertrek ik weer richting Portugal of misschien wel dat ik in Portugal zelf aankom,het is nog zo'n 60 km varen.

Tot schrijfs peter

Reacties

Reacties

Rieske de Kort

Ahoi Kapitein Peter.

Leuk te lezen dat je met goede wind weer in de volgende haven gekomen bent.
Kijk maar goed uit met al die onderwaterrotsen.
Weer een lekker douchje en een leuk terrasje?
Zo te lezen geniet je er nog steeds van.
Geniet er weer van.

Groetjes

Rieske

Your Love

We blijven nieuwsgierig, dus hou ons op de hoogte ! En maak foto's! We willen zien wat jij ziet, maar ook...we willen jou zien!!
kisses
Marianne

helga

Hoi Peter, Wat fijn dat het nog mooi weer is.
Hopelijk houd je dat nog. Lekker piripiri eten, als je in Portugal bent. Het bier kost daar maar 80 euro cent, neem er maar een op mij, proost! Liefs Helga

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!