windlover.reismee.nl

vanaf A CURUNA NAAR ???

Zit ik lekker in een restaurant te internetten met een grote kop kofrfie en een stuk cake.

Vanaf A Curona naar de vissershaven Malpica gevaren een haven zonder water en elextra en douches.Een haven voor 20% gevuld met vissers boten en helemaal gratis.Daar lag een Nederlandse boot die ook naar de canarische eilanden gaat ,een goed moment om met elkaar een biertje te drinken en elkaars ervaringen te vertellen.

Hij is de volgende dag vroeg vertrokken en ik ben in de middag met minder wind ook vertrokken naar Muxia en ja hoor ook een vissershaven zonder voorzieningen,wat mij opviel was dat er een aantal mensen rondliep met een soort monniken cape en een stok in de hand.

Ik ben hier nog een dag extra blijven liggen omdat het weer slecht was.

daarna vertrokken naar de volgende haven Finisterre en weer een haven zonder voorzieningen.

Op weg naar deze haven kwam er een dichte mist opzetten waardoor het zicht minder dan 100 meter was ,best spannend om op deze manier een haven binnen te varen.

het weer is drastisch omgeslagen het blijft mistig en vochtig en wacht dus gelaten af op beter weer.

vandaag heeft het de hele dag behoorlijk geregend ,geen wandeling maar heerlijk op bed blijven liggen .Om 17 uur klaarde het op dus tijd om een wandelijng te maken en een vers brood te halen.Ook in deze plaats veel Mensen met monniken kleren ,achteraf blijkt dat deze plaats het einde van een pelgrimstocht is.

Morgen maar eens kijken af het weer beter wordt want ik heb hier lang genoeg gelegen.

Tot de volgende keer,

Bedankt voor de reacties

Reacties

Reacties

niggie

zomaar even een dikke knuffel , je gaat zo goed en het is genieten als ik alles iedere keer lees! stiekem een beetje jaloers .

groetjes van ry en gwen die je dit jaar oprecht zal missen met haar verjaardag haha

dikke knuffel van ons

helga

Goedenmorgen Peter.
Het is nog steeds een feestje, al je verhalen te volgen. Liefs Helga

Mar

Finisterre. Letterlijk betekent de plaatsnaam “het einde van de wereld”. Omdat het de meest westelijk plaats van Spanje is, dachten de middeleeuwers dat hier de wereld ophield. Vandaar dat Finisterre voor veel pelgrims de plaats is om de pelgrimstocht te beëindigen.

De pelgrims liepen deze tocht onder het motto:

No matter how hard it is
to walk your way -
to give up is not an option!
KEEP WALKING !!

Wikipedia zegt:

"Cape Finisterre" is het eindpunt van de camino van veel pelgrims. Het is ongeveer 90 km lopen vanaf Santiago de Compostela. Het is een recente pelgrimtraditie om je kleren of schoenen hier te verbranden aan het eind van je reis. De oorsprong van de pelgrimstocht naar Finisterre is niet helemaal duidelijk. Hij zou dateren van voor Christus en werd mogelijk geassocieerd met Finisterre's status van "einde van de wereld". De traditie zette zich voort in de Middeleeuwen, toen "ziekenhuizen" werden opgericht om pelgrims te verzorgen langs de route van Santiago de Compostela naar Finisterre

kus
Marianne

André

Hoi Peter

Had jij in Finisterre ook niet zo'n monnikencape aan kunnen trekken dan was je niet opgevallen en had je gewoon met ze mee kunnen lopen, en was je weer een ervaring rijker geweest.
In ieder geval wens wij je nog een mooie reis en blijven je volgen.

Groetjes André en Lenie

"broer"

Hallo Peter,
Ik vroeg mij af of je van al die havens die je aandoet ook zeekaarten hebt of dat je die download van internet (als dat kan??). Wat de monniken betreft, jouw bedevaart eindigt niet in Cap Finisterre, maar voor het overige heb je jouw kapsel mee. Als mijn geografische kennis me niet in de steek laat kom je aardig in de buurt van Lissabon en naar ik mij heb laten vertellen is dat een mooie stad.
Wacht met belangstelling de volgende stop (of stap) af.
Groet, Fred

Mar

Even reagerend op je broertje....afstand Finisterre en Lissabon is zo ongeveer 600 km.

Peter legt zo ongeveer 40 km per dag af is dus 15 dagen, daarbij rekenend wat slechter weer en wat vaker in een haven blijven liggen, eehhh.... ongeveer drie tot vier weken voordatie bij Lissabon is.

Voor degene die hem wilen zien, doe je voordeel ermee...Transavia vliegt voor ca. 90 euro retour naar Lissabon *=*

Sorry, kon niet laten te reageren, vond ik leuk
Marianne

"broer"

Alhoewel deze site daarvoor denk ik niet is bestemd wil ik toch Marianne bedanken voor de correctie. Ik vraag mij echter wel af of Peter slechts 4kn gemiddeld vaart. Met het windje in de rug gaat het naar mijn mening wel wat sneller, maar ik ken zijn capaciteiten wat zeilen betreft niet.
Groet, Fred

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!