windlover.reismee.nl

vanuit gijon naar san esteban de pravia

Gelukkig weer internet ,

na 4 dagen in Gijon te hebben gelegen de hoogste tijd om te vertrekken,het weer is goed dus de zeilen gehesen naar de volgende haven en dat is San Esteban de Pravia,een echte vissers haven ,er zijn geen vlonders om aan te leggen maar er hangen een aantal touwen aan de kade waar je de boot aan moet vastleggen,wel rekening houden met het hoogte verschil tussen eb en vloed.

Om op de kade te komen ga je op een glibberige trap zo'n 7 meter naar boven en waar verschillende mensen je bekijken en proberen in het spaans iets te vertellen,wat ik natuurlijk niet begrijp.

Op de kade zie ik gelukkig een cafeetje voor een lekkere bak koffie en loop daarna wat rond om de benen te strekken en te zien waar er wat te eten is.

Zoals je weet gaan de spanjaarden pas tussen 21.00 uur en 22.00 uur aan tafel wat in het begin wel even wennen was zeker als je denkt om 19.00 uur te gaan eten en de tafels zijn niet gedekt of de deur is nog dicht of ze kijken je gek aan.

Nadat ik heerlijk heb gegeten gemixte sla en een biefstuk(of iets wat er op lijkt)terug naar de boot om de glibberige trap naar beneden af te gaan.

De volgende dag weer vroeg op om naar Luarca te gaan,het weer was goed maar dat was van korte duur de wind trok aan en de lucht werd donkerder.

In de haven van Luarca was geen plaats alles lag vol met vissers boten dus moest ik in de buiten haven aan een drijver de nacht doorbrengen,erg onrustig want er stond veel wind.

S'morgens klaarde het weer op dus snel hier vandaan om de volgende haven op te zoekenen dat werd Ribadeo.

Een mooie haven met voldoende ligplaatsen,elextra,water en internet mooier kan je het niet treffen.

Tijd voor de koffie en de benodigde boodschappen,tijdens de boodschappen ja hoor een stevige regenbui dus maar even onder een afdak gestaan tot dat het weer droog was.

Het is tijd om me te melden bij de havenmeester een aardige man die glimlachend probeerde in het spaans iets uit te leggen. Liggeld betaald sleutels van het hek en van de douche ruimte gekregen en liep met mij mee om het kastje te laten zien waar ik de sleutels terug kan leggen als ik weer vertrek want zondag is hij vrij.

Dat was het weer

Reacties

Reacties

Rieske de Kort

Hallo Kapitein Peter,

Het is leuk om jouw ontdekkingsreis te volgen. Iedere dag weer anders en onbekend wat de volgende dag brengt. De mooie foto's van plekken die jezelf gezien hebt
en die je anders alleen in bladen ziet.
Ja.opruimen en koken??!!!! Gewoon ! meteen doen.
Het varen moet een beetje variabel blijven,toch?
Nogmaals bedankt voor je mooie belevenissen.
Behouden vaart.
Liefs, Rieske

Caroline

Volgens mij ben je in de leer geweest bij Marian met schrijven je verhalen worden langer:)
Maar vind het leuk om te lezen dus ga zo door.
Ik zie sommige dingen ook gewoon voor me gewoon grappig.veel plezier nog.
xxxx Caroline

Zusje

Hoi Lieverd, Het gaat allemaal lekker. Het is toch fijner om in een haven te liggen dan op open zee, heb ik wel gemerkt. Overigens heb ik gedaan wat we hebben afgesproken, zodat je weer wat armslag hebt. Je begrijpt het wel. Via Internet heb je het waarschijnlijk al gezien. Geniet maar lekker en misschien lukt het van de week weer om even te skypen. We zien het wel. Kuzzzzzjes van zuzzje

Aad & Maartje vom Hofe

Hallo Peter. Afgelopen zaterdagavond bij ons met een groepje bij elkaar geweest om de film van Noël's 70 ste verjaardag te bekijken. Marianne was ook uitgenodigd echter zij kon niet komen. Riet had haar best gedaan om er een leuke film van te maken. Het gaf de sfeer van die avond goed weer. Daarna hebben we natuurlijk nog een afzakkertje genomen, je weet hoe dat gaat!!!!!!
Wij wensen je nog veel vaarplezier. Mocht je tussen 17 en 29 oktober in Fuerteventura ( Corralejo) zijn dan hoor ik dat wel want wij zijn daar in deze periode.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!