windlover.reismee.nl

vertrek vanaf jersey

Het is een mooie dag met een goede wind om te vertrekken naar alweer Frankrijk.

De tocht gaat via Cap Fréhel naar Ile de Brehat op het eiland st Helier waar ik tegen de avond aankom ,daar zijn alleen maar anker plaatsen omdat er veel rotsen zijn en het verschil tussen eb envloed zo'n 6 meter.

Toch wel spannend om de eerste keek het anker uit te gooien, nog nooit gedaan dus maar kijken of het goed gaat.Alles werkte dus het ging goed gelukkig.

Erg onrustige nacht want de wind stond richting anker plaats en dat maakte toch de nodige golven.

De volgende dag op mijn gemak de rivier opgevaren om daar een mooie plek en een gezellige haven te vinden. Het is de haven Port de Plaisance de lezardrieux geworden ,het ligt tussen de rotsen met veel bomen er omheen,prachtige locatie vind ik.

Toen werd het tijd om de bootschappen te doen en met deze temperatuur 30 graden de hoogste tijd om een stevige pint te nuttigen.

Hier blijf ik 2 dagen liggen om de omgeving wat beter te bekijken.

DIt was het weer ,tot de volgende keer

groetjes Peter

't thuisblijvertje

Mooi eiland moet het zijn, dus groot gelijk om even een paar dagen te blijven liggen enneh...je zult je best vermaken in deze haven van het plezier *_*

love en kisses
Marianne

niggie

Hey piet piraat hij gAat lekker! Zo leuk om je te volgen zeker nu het voortvarend gaat. Wij zitten heerlijk in doorn en varen ook iedere als het mooi weer is. Wij liggen bij het eiland van maurik :-) klinkt ook ver weg haha. Morgen hierr 22 gr. Have fun daar en GENIET. Kus uit het Doornse

helga

Hoi Peter, leuk om jou tevolgen, geniet er maar van met volle teugen, groet Helha

Margriet

Waar blijven de foto's van al die mooie plekjes??????

Anita en Jaap

Maak in ieder geval zeker dat je een flinke pint of meer drinkt want je kan nooit weten hoe lang je op de volgende moet wachten.
Ook moet je rekening houden dat als het zo warmis dat je veel moet drinken en dat betekend meer bier.

Dre

Volgens mij lig je in Port de Plaisance de lezardrieux. Ik haal zo zelf wel even een doos wijn en zet hem op je rekening omdat ik uiteraard ook deze prijsvraag weer heb gewonnen!!!

Gaat lekker zo Peet, wel meer foto's maken hoor we willen alles zien alsof we er zelf bij waren. :)

Groetjes,
Andre